Έκδοση Δελτίου Ταυτότητας

*Ενημέρωση για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα από τη Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας.

Για την έκδοση δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας σας, τα κάτωθι δικαιολογητικά:
α) Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.
Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικάριθμο, τον οποίο μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να συσχετίσετε με το ΑΦΜ σας και στη συνέχεια να εξουσιοδοτήσετε την εφαρμογή “Έκδοση/Αντικατάσταση Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών” να την αντλήσει. Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε εδώ.
Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.
β) Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.
Βάσει της αιτήσεώς σας, θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.
γ) Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.
Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης, με βάση τα στοιχεία σας, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είστε εγγεγραμμένος.
Αφού την υπογράψετε ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή επί ειδικού εξοπλισμού), θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε το ακριβές των στοιχείων που περιέχει και να την υπογράψετε και χειρόγραφα.
δ) Ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 10,00€.
Για την έκδοση κάθε δελτίου απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”), το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης – προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του.
Εάν είστε πολύτεκνος (ιδιότητα η οποία πρέπει να προκύπτει από σχετικό αποδεικτικό, π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, 5,00€
(Τύπος Παραβόλου: [1895] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)”.
Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 € (Τύπος Παραβόλου: [2043] – “Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)”.
Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.

Κατά την προσέλευση σας στην Αρχή έκδοσης για έκδοση δελτίου ταυτότητας θα πρέπει να έχετε εκδώσει ήδη τα απαιτούμενα παράβολα. Για να χρησιμοποιηθεί/κατατεθεί ένα e-παράβολο στο φορέα, είναι απαραίτητο να έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του.

Σε περίπτωση έκδοσης λάθος παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.
Επιπλέον:
α) Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό σας, θα αναγράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες, με μεταγραφή σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛ.Ο.Τ. 743. (δείτε τα στοιχεία σας με το πρότυπο ΕΛΟΤ 743 εδώ)
Εάν επιθυμείτε κάποιο από τα ανωτέρω στοιχεία, να αναγραφεί με τρόπο διαφορετικό του προτύπου ΕΛΟΤ 743, θα πρέπει να προσκομίσετε ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει η εν λόγω διαφορά.
β) Εφόσον επιθυμείτε να αναγραφεί επί του δελτίου η ομάδα και το RHESUS του αίματός σας, θα πρέπει να προσκομίσετε βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου ή κάρτα αιμοδότη, στην οποία να αναγράφεται αυτή.
Η αναγραφή του εν λόγω στοιχείου, δεν είναι υποχρεωτική.
γ) Εφόσον φέρετε στο πρόσωπο σας δερματοστιξία (τατουάζ), θα πρέπει να προσκομίσετε ιατρική βεβαίωση από την οποία προκύπτει ο μόνιμος χαρακτήρας αυτής.
δ) Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης για έκδοση νέου δελτίου, ο αρμόδιος υπάλληλος θα σας ζητήσει να σας δακτυλοσκοπήσει.
Η δακτυλοσκόπηση, η οποία γίνεται με ειδικό, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αφορά τη λήψη δύο (2) δακτυλικών αποτυπωμάτων και συγκεκριμένα των δεικτών των δύο χεριών σας.
Σε περίπτωση μόνιμης ή προσωρινής αδυναμίας λήψης δακτυλικού αποτυπώματος δείκτη, λαμβάνεται κατά σειρά αποτύπωμα του αντίχειρα, μέσου ή παράμεσου του ιδίου χεριού, ενώ στην περίπτωση μονόχειρα λαμβάνεται αποτύπωμα και δεύτερου δακτύλου από το υπάρχον χέρι, με την ίδια ως άνω σειρά.
Η μόνιμη ή προσωρινή αδυναμία λήψης δακτυλικών αποτυπωμάτων, πέραν των περιπτώσεων εμφανούς ακρωτηριασμού, αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει την υπογραφή ιατρού αντίστοιχης ειδικότητας με την πάθηση που βεβαιώνεται.
Επισημαίνεται ότι εάν είναι προσωρινώς αδύνατη η λήψη των δακτυλικών σας αποτυπωμάτων, τότε η διάρκεια του δελτίου σας θα είναι περιορισμένη (ισχύς 12 μηνών), αντί 10 ετών που ισχύει για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.
ε) Εφόσον πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση, τότε θα πρέπει να προσκομιστεί και η σχετική απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη.
στ) Οι Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων και οι αντίστοιχοι των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχονται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, συνυποβάλλουν με την αίτησή τους και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν.Δ.127/1969 βεβαίωση.
ζ) Η αίτησή σας για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, παίρνει αυτόματα έναν μοναδικό αριθμό, τον Αριθμό Αίτησης. Με αυτό τον αριθμό θα μπορείτε να απευθύνετε οποιοδήποτε ερώτημα σχετικά με την αίτησή σας καθώς και να παραλάβετε το δελτίο σας.
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αίτησης, θα σας αποσταλεί σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον Αριθμό Αίτησης και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (Αρχή Έκδοσης, κλπ.)
Περισσότερες πληροφορίες που αφορούν στα δικαιολογητικά ανά περίπτωση έκδοσης (αρχική, λόγω απώλειας/κλοπής, αντικατάσταση παλαιού τύπου δελτίου) θα βρείτε στις ερωτήσεις 7, 8, 9, 10 και 11.


Βήμα-βήμα η διαδικασία μέσω της πλατφόρμας για το ραντεβού 
  • Ο ενδιαφερόμενος – φυσικό πρόσωπο εισέρχεται στην πλατφόρμα (εδώ), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών συστημάτων του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
  • Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την ίδια διαδικασία και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
  • Μετά την είσοδο στην ανωτέρω πλατφόρμα, ο αιτών αφού πραγματοποιήσει επισκόπηση των στοιχείων του, καταχωρίζει υποχρεωτικά τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού του ταχυδρομείου και προαιρετικά τον αριθμό του κινητού του τηλεφώνου, τα οποία δύναται να αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.).
  • Στη συνέχεια επιλέγει την Αρχή Έκδοσης (ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας του), την ημερομηνία και τη ζώνη ώρας που επιθυμεί να εξυπηρετηθεί.
  • Ακολούθως, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επιβεβαιώσει την κράτησή του και να ολοκληρώσει τη διαδικασία επιλέγοντας την ένδειξη «Ναι» και λαμβάνει μήνυμα ενημέρωσης στη δηλωθείσα ηλεκτρονική διεύθυνση, στο οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, βασικές πληροφορίες σχετικές με τη διεκπεραίωση της αιτηθείσας διαδικασίας, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης στην οποία έχει επιλέξει να απευθυνθεί ο αιτών.
  • Το αίτημα προγραμματισμού ραντεβού μπορεί να επαναπρογραμματιστεί ή να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, μέσω της ίδιας πλατφόρμας με την παραπάνω διαδικασία.
  • Τα φυσικά πρόσωπα μπορούν να προγραμματίσουν την ημερομηνία ραντεβού για τα ίδια αλλά και για λογαριασμό τρίτων προσώπων για την έκδοση ή αντικατάσταση νέου τύπου ταυτότητας, πλην των περιπτώσεων απώλειας, κλοπής και φθοράς και μέσω Κ.Ε.Π.
  • Σε τακτά χρονικά διαστήματα που εξαρτώνται από την ημερομηνία του ραντεβού αποστέλλονται από την πλατφόρμα μηνύματα υπενθύμισης στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δήλωσε ο αιτών.


Συχνές ερωτήσεις για την έκδοση νέου τύπου Δελτίου Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών μορφότυπου ID-1:

Υποχρεωμένοι να εφοδιασθούν με δελτίο ταυτότητας είναι όλοι οι Έλληνες πολίτες, οι οποίοι κατοικούν ή διαμένουν προσωρινά στην Ελλάδα και έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας τους.

Η υποχρέωση εφοδιασμού με δελτίο ταυτότητας των ατόμων που συμπλήρωσαν το 12ο έτος της ηλικίας τους, ανήκει στους γονείς και νόμιμους κηδεμόνες αυτών.

Δελτία ταυτότητας εκδίδονται:

α) Για τις περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης στα Τμήματα Ασφαλείας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας του αιτούντος.

β) Για την υπόλοιπη Χώρα στις Υποδιευθύνσεις ή στα Τμήματα Ασφαλείας ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας του αιτούντος.

Όπου δεν λειτουργούν τέτοιες Υπηρεσίες, τα δελτία ταυτότητας εκδίδονται από το Αστυνομικό Τμήμα, το οποίο ασκεί αρμοδιότητες ασφαλείας στην περιοχή αρμοδιότητας του και σε περίπτωση που δεν υφίσταται ούτε αυτό, τα δελτία εκδίδονται από την Υποδιεύθυνση Αστυνομίας που εδρεύει στην εν λόγω περιοχή.

Σε 81 αστυνομικές Υπηρεσίες τα Γραφεία Ταυτοτήτων (βλ. εδώ), λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο καθ΄ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, εκτός Κυριακής και επίσημων αργιών ως ακολούθως:

  • Δευτέρα έως και Παρασκευή από 07:00 έως 21:00 κατά τη θερινή περίοδο (από 1η Απριλίου έως 30η Σεπτεμβρίου) και αντίστοιχα 07:30 έως 21:30 κατά τη χειμερινή περίοδο (από 1η Οκτωβρίου έως και 31η Μαρτίου), και
  • Σάββατο από 08:30 έως 17:30.

Τα Γραφεία των υπόλοιπων Υπηρεσιών, εξακολουθούν να λειτουργούν με ωράριο από 07:00 έως 14:30 τη θερινή περίοδο και 07:30 έως 15:00 τη χειμερινή περίοδο, καθ΄όλες τις εργάσιμες ημέρες της εβδομάδας, πλην Τετάρτης που λειτουργούν από 14:00 έως 20:30 και Σαββάτου που λειτουργούν από 08:30 έως 13:00.

Προτού μεταβείτε στην Αρχή έκδοσης, θα πρέπει να έχετε προγραμματίσει την επίσκεψή σας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας , όπως περιγράφεται στην επόμενη ερώτηση.

Σε περίπτωση κλοπής, απώλειας ή φθοράς παρακαλούμε ακολουθήστε τις οδηγίες της ερώτησης 8.

Για τη διευκόλυνσή σας και την αποφυγή άσκοπης ταλαιπωρίας σας, θα πρέπει να έχετε προγραμματίσει την επίσκεψή σας στην Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας σας.

Για το σκοπό αυτό, πρέπει να επισκεφθείτε την ηλεκτρονική πλατφόρμα id.gov.gr όπου θα συνδεθείτε με τη χρήση των προσωπικών σας κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet).

Αναζητήστε την Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας σας και επιλέξτε την ημέρα και την ώρα που επιθυμείτε να μεταβείτε σε αυτήν για την υποβολή της αίτησής σας.

Μέσω της ίδιας πλατφόρμας, μπορείτε να αλλάξετε την ημέρα και ώρα του ραντεβού σας ή να το ακυρώσετε.

Για την υπενθύμιση του ραντεβού σας, θα λάβετε αυτόματο μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώσατε, μία ημέρα καθώς και δύο (2) ώρες, νωρίτερα της προγραμματισμένης επίσκεψής σας.

Σε περίπτωση κλοπής ή απώλειας του δελτίου ταυτότητας παρακαλούμε να επικοινωνήσετε απευθείας με την Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε(βρείτε τα τηλέφωνα των Υπηρεσιών εδώ), ώστε ο αρμόδιος υπάλληλος να σας κλείσει ραντεβού το συντομότερο δυνατό.

Σε περίπτωση αδυναμίας προσέλευσης στην Αρχή έκδοσης λόγω προβλήματος υγείας παρακαλούμε δείτε την ερώτηση 21.

Ο ενδιαφερόμενος μπορεί να υποβάλει αίτημα για ραντεβού με την διαδικασία που αναφέρεται στην παρούσα σελίδα και για λογαριασμό των ανηλίκων τέκνων του, ηλικίας άνω των 12 ετών.
Η υποβολή αιτήματος για ραντεβού για λογαριασμό κάθε άλλου τρίτου προσώπου γίνεται μέσω των Κ.Ε.Π., πλην των περιπτώσεων απώλειας, κλοπής ή φθοράς του δελτίου ταυτότητας, για τις οποίες ο ενδιαφερόμενος απευθύνεται στην αρμόδια Υπηρεσία έκδοσης, για τον προγραμματισμό εκτάκτου ραντεβού.

Για την έκδοση του νέου δελτίου ταυτότητας, θα υποβάλλετε αυτοπροσώπως στην Αρχή έκδοσης της επιλογής σας, ανεξαρτήτως του τόπου κατοικίας σας, τα κάτωθι δικαιολογητικά:

α) Φωτογραφία, σε ψηφιακή μορφή.

Η φωτογραφία δύναται να λαμβάνεται είτε απευθείας στις Αρχές έκδοσης, είτε μπορείτε να απευθυνθείτε σε έναν πιστοποιημένο επαγγελματία φωτογράφο, ο οποίος θα αναρτήσει τη φωτογραφία σας στην εφαρμογή myPhoto του gov.gr.

Σε αυτήν την περίπτωση, ο φωτογράφος θα σας δώσει έναν κωδικάριθμο, τον οποίο μέσω της εφαρμογής myPhoto θα πρέπει να συσχετίσετε με το ΑΦΜ σας και στη συνέχεια να εξουσιοδοτήσετε την εφαρμογή “Έκδοση/Αντικατάσταση Δελτίων Ταυτότητας Ελλήνων Πολιτών” να την αντλήσει. Αναλυτικές οδηγίες θα βρείτε εδώ.

Αυτή η διαδικασία είναι απαραίτητη προκειμένου ο υπάλληλος της αρμόδιας Αρχής έκδοσης, να αναζητήσει και να ανακτήσει τη φωτογραφία σας.

β) Αίτηση – υπεύθυνη δήλωση, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.

Βάσει της αιτήσεώς σας, θα πραγματοποιηθεί αυτεπάγγελτη αναζήτηση, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών, των απαραίτητων, για την έκδοση του δελτίου, στοιχείων δημοτολογίου. Η αίτηση θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να υπογράψετε.

γ) Αίτηση έκδοσης δελτίου ταυτότητας, η οποία θα σας χορηγηθεί από την Αρχή έκδοσης.

Η αίτηση συμπληρώνεται από την αρμόδια Αρχή έκδοσης, με βάση τα στοιχεία σας, όπως αυτά προκύπτουν από το Πληροφοριακό Σύστημα «Μητρώο Πολιτών» του Υπουργείου Εσωτερικών ή από το πιστοποιητικό του Δήμου, στο δημοτολόγιο του οποίου είστε εγγεγραμμένος.

Αφού την υπογράψετε ηλεκτρονικά (με ψηφιακή υπογραφή επί ειδικού εξοπλισμού), θα εκτυπωθεί και θα σας ζητηθεί να επιβεβαιώσετε το ακριβές των στοιχείων που περιέχει και να την υπογράψετε και χειρόγραφα.

δ) Ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 10,00€.

Για την έκδοση κάθε δελτίου απαιτείται ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”), το οποίο αντιστοιχεί στο αντίτιμο του σώματος του δελτίου, τα έξοδα εκτύπωσης – προσωποποίησής του, καθώς και τη δαπάνη ασφαλούς μεταφοράς του.

Εάν είστε πολύτεκνος (ιδιότητα η οποία πρέπει να προκύπτει από σχετικό αποδεικτικό, π.χ. βιβλιάριο πολυτέκνων), το παράβολο που θα πρέπει να πληρώσετε είναι το μισό, 5,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1895] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη (πολυτέκνων)”.

Επιπλέον, στην αίτηση έκδοσης επικολλάται το προβλεπόμενο ένσημο της Ελληνικής Αστυνομίας, ύψους 0,50 € (Τύπος Παραβόλου: [2043] – “Η αίτηση (καρτέλα) για την έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνος υπηκόου (Ένσημο ΕΛ.ΑΣ.)”.

Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.

Κατά την προσέλευση σας στην Αρχή έκδοσης για έκδοση δελτίου ταυτότητας θα πρέπει να έχετε εκδώσει ήδη τα απαιτούμενα παράβολα. Για να χρησιμοποιηθεί/κατατεθεί ένα e-παράβολο στο φορέα, είναι απαραίτητο να έχει ολοκληρωθεί η πληρωμή του.

Σε περίπτωση έκδοσης λάθος παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.

Επιπλέον:

α) Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό σας, θα αναγράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες, με μεταγραφή σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛ.Ο.Τ. 743. (δείτε τα στοιχεία σας με το πρότυπο ΕΛΟΤ 743 εδώ)

Εάν επιθυμείτε κάποιο από τα ανωτέρω στοιχεία, να αναγραφεί με τρόπο διαφορετικό του προτύπου ΕΛΟΤ 743, θα πρέπει να προσκομίσετε ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει η εν λόγω διαφορά.

β) Εφόσον επιθυμείτε να αναγραφεί επί του δελτίου η ομάδα και το RHESUS του αίματός σας, θα πρέπει να προσκομίσετε βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου ή κάρτα αιμοδότη, στην οποία να αναγράφεται αυτή.

Η αναγραφή του εν λόγω στοιχείου, δεν είναι υποχρεωτική.

γ) Εφόσον γέρεται στο πρόσωπο σας δερματοστιξία (τατουάζ), θα πρέπει να προσκομίσετε ιατρική βεβαίωση από την οποία προκύπτει ο μόνιμος χαρακτήρας αυτής.

δ) Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης για έκδοση νέου δελτίου, ο αρμόδιος υπάλληλος θα σας ζητήσει να σας δακτυλοσκοπήσει.

Η δακτυλοσκόπηση, η οποία γίνεται με ειδικό, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αφορά τη λήψη δύο (2) δακτυλικών αποτυπωμάτων και συγκεκριμένα των δεικτών των δύο χεριών σας.

Σε περίπτωση μόνιμης ή προσωρινής αδυναμίας λήψης δακτυλικού αποτυπώματος δείκτη, λαμβάνεται κατά σειρά αποτύπωμα του αντίχειρα, μέσου ή παράμεσου του ιδίου χεριού, ενώ στην περίπτωση μονόχειρα λαμβάνεται αποτύπωμα και δεύτερου δακτύλου από το υπάρχον χέρι, με την ίδια ως άνω σειρά.

Η μόνιμη ή προσωρινή αδυναμία λήψης δακτυλικών αποτυπωμάτων, πέραν των περιπτώσεων εμφανούς ακρωτηριασμού, αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει την υπογραφή ιατρού αντίστοιχης ειδικότητας με την πάθηση που βεβαιώνεται.

Επισημαίνεται ότι εάν είναι προσωρινώς αδύνατη η λήψη των δακτυλικών σας αποτυπωμάτων, τότε η διάρκεια του δελτίου σας θα είναι περιορισμένη (ισχύς 12 μηνών), αντί 10 ετών που ισχύει για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

ε) Εφόσον πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση, τότε θα πρέπει να προσκομιστεί και η σχετική απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη.

στ) Οι Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων και οι αντίστοιχοι των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχονται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, συνυποβάλλουν με την αίτησή τους και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν.Δ.127/1969 βεβαίωση.

ζ) Η αίτησή σας για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, παίρνει αυτόματα έναν μοναδικό αριθμό, τον Αριθμό Αίτησης. Με αυτό τον αριθμό θα μπορείτε να απευθύνετε οποιοδήποτε ερώτημα σχετικά με την αίτησή σας καθώς και να παραλάβετε το δελτίο σας.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αίτησης, θα σας αποσταλεί σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον Αριθμό Αίτησης και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (Αρχή Έκδοσης, κλπ.)

Θα χρειαστείτε όλα τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στην ερώτηση 6 και επιπλέον ένας μάρτυρας για να βεβαιώσει τα στοιχεία σας. O μάρτυρας μπορεί να είναι οποιοδήποτε ενήλικο πρόσωπο, το οποίο θα έχει στην κατοχή του ταυτοποιητικό έγγραφο σε ισχύ.

Εάν η αίτηση έκδοσης αφορά σε ανήλικο, τότε ως μάρτυρας μπορεί να παραστεί μόνο ένας από τους δύο γονείς  ή εκείνος/η που ασκεί την επιμέλεια ή επιτροπεία του. Σε περίπτωση επιμέλειας ή επιτροπείας θα πρέπει να επιδειχθούν τα νόμιμα έγγραφα που αποδεικνύουν την επιμέλεια ή επιτροπεία του ανήλικου.

Εάν χάσατε την ταυτότητά σας, θα πρέπει να δηλώσετε άμεσα την απώλειά της στην πλησιέστερη Αστυνομική Αρχή (εάν βρίσκεστε στην χώρα) ή ελληνική Προξενική Αρχή (εάν βρίσκεστε στο εξωτερικό).  Επίσης, μπορείτε να δηλώσετε την απώλεια και ηλεκτρονικά εδώ.

Εάν πέσατε θύμα κλοπής, η καταγγελία πρέπει να γίνει αυτοπροσώπως στην τοπική Αστυνομική Αρχή (ελληνική ή αλλοδαπή εάν βρίσκεστε στη χώρα ή στο εξωτερικό, αντίστοιχα).

Σε κάθε περίπτωση, το δελτίο σας θα ακυρωθεί και θα πρέπει να ζητήσετε την έκδοση νέου.

Ακόμη και αν βρείτε τη χαμένη σας ταυτότητα, μην την χρησιμοποιήσετε καθώς οιαδήποτε ενέργεια με αυτήν δεν θα έχει νομική ισχύ, αλλά παραδώστε την στην πλησιέστερη αστυνομική Αρχή.

Στη συνέχεια θα πρέπει να επικοινωνήσετε απευθείας με την Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, ανεξαρτήτως τόπου κατοικίας (βρείτε τα τηλέφωνα των Υπηρεσιών εδώ), ώστε ο αρμόδιος υπάλληλος να σας κλείσει ραντεβού το συντομότερο δυνατό.

α) Έκδοση λόγω Απώλειας/Κλοπής

Εάν χάσατε ή σας έκλεψαν την ταυτότητά σας, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν :

- Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6), συμπεριλαμβανομένου του μάρτυρα.

- Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες απώλειας, για τις περιπτώσεις απώλειας.

- Πρόσφατη βεβαίωση Ελληνικής Αρχής (Αστυνομικής ή Προξενικής), για τις περιπτώσεις κλοπής.

- Επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – “Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας”), μόνο για τις περιπτώσεις απώλειας.

β) Έκδοση λόγω φθοράς

Εάν η ταυτότητά σας έχει φθαρεί, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν :

- Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6), συμπεριλαμβανομένου του μάρτυρα.

- Το δελτίο ταυτότητας που έχει φθαρεί.

- Υπεύθυνη δήλωση, στην οποία αναφέρονται οι συνθήκες φθοράς.

- Επιπλέον ηλεκτρονικό παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 9,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1889] – “Αντικατάσταση δελτίων ταυτότητας λόγω φθοράς/απώλειας”).

γ) Έκδοση λόγω μεταβολής οποιουδήποτε στοιχείου ταυτότητας

Εάν έχει επέλθει μεταβολή οποιουδήποτε στοιχείου της ταυτότητάς σας, όπως ορίζεται στο άρθρο 6 του Ν.Δ. 127/ 69, για την έκδοση του νέου σας δελτίου θα χρειαστούν:

- Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης (βλέπε ερώτηση 6).

- Το δελτίο ταυτότητας που έχετε στην κατοχή σας.

- Αντίγραφο της σχετικής πράξης της Αρχής ακύρωσης (π.χ. λόγω αλλαγής επωνύμου, υιοθεσίας, λύσης ή ακύρωσης αυτής, αναγνώρισης, αποκήρυξης ή νομιμοποίησης τέκνου και σε οποιαδήποτε άλλη από το νόμο οριζόμενη περίπτωση).

Για την έκδοση όλων των ανωτέρω παραβόλων πατήστε εδώ για να συνδεθείτε με την υπηρεσία e-Παράβολο.

Σε περίπτωση έκδοσης λάθος παραβόλου, μπορείτε να αιτηθείτε την επιστροφή των χρημάτων σας, ακολουθώντας τις οδηγίες που θα βρείτε εδώ.

Εάν επιθυμείτε να αντικαταστήσετε την παλαιά ταυτότητά σας με δελτίο νέου τύπου, μπορείτε να το κάνετε ανεξαρτήτως του πόσο πρόσφατη είναι.

Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστούν :

– Τα δικαιολογητικά της αρχικής έκδοσης, πλην του μάρτυρα.

– Το παλαιό δελτίο ταυτότητας, το οποίο θα το επιδείξετε κατά την αίτησή σας και θα το παραδώσετε στην Αρχή έκδοσης μόλις παραλάβετε το νέο σας έγγραφο.

α) Το επώνυμο, το όνομα, το πατρώνυμο και το μητρώνυμό σας, θα αναγράφονται και με λατινικούς χαρακτήρες, με μεταγραφή σύμφωνα με το πρότυπο ΕΛ.Ο.Τ. 743. (δείτε τα στοιχεία σας με το πρότυπο ΕΛΟΤ 743 εδώ)

Εάν επιθυμείτε κάποιο από τα ανωτέρω στοιχεία, να αναγραφεί με τρόπο διαφορετικό του προτύπου ΕΛΟΤ 743, θα πρέπει να προσκομίσετε ταξιδιωτικό ή άλλο έγγραφο ημεδαπής ή αλλοδαπής Αρχής, από το οποίο να προκύπτει η εν λόγω διαφορά.

β) Εφόσον επιθυμείτε να αναγραφεί επί του δελτίου η ομάδα και το RHESUS του αίματός σας, θα πρέπει να προσκομίσετε βεβαίωση νοσηλευτικού ιδρύματος ή υγειονομικού εργαστηρίου ή κάρτα αιμοδότη, στην οποία να αναγράφεται αυτή.

Η αναγραφή του εν λόγω στοιχείου, δεν είναι υποχρεωτική.

γ) Εφόσον φέρετε στο πρόσωπο σας δερματοστιξία(τατουάζ), θα πρέπει να προσκομίσετε ιατρική βεβαίωση από την οποία προκύπτει ο μόνιμος χαρακτήρας αυτής.

δ) Κατά τη διαδικασία υποβολής της αίτησης για έκδοση νέου δελτίου, ο αρμόδιος υπάλληλος θα σας ζητήσει να σας δακτυλοσκοπήσει.

Η δακτυλοσκόπηση, η οποία γίνεται με ειδικό, ηλεκτρονικό εξοπλισμό, αφορά τη λήψη δύο (2) δακτυλικών αποτυπωμάτων και συγκεκριμένα των δεικτών των δύο χεριών σας.

Σε περίπτωση μόνιμης ή προσωρινής αδυναμίας λήψης δακτυλικού αποτυπώματος δείκτη, λαμβάνεται κατά σειρά αποτύπωμα του αντίχειρα, μέσου ή παράμεσου του ιδίου χεριού, ενώ στην περίπτωση μονόχειρα λαμβάνεται αποτύπωμα και δεύτερου δακτύλου από το υπάρχον χέρι, με την ίδια ως άνω σειρά.

Η μόνιμη ή προσωρινή αδυναμία λήψης δακτυλικών αποτυπωμάτων, πέραν των περιπτώσεων εμφανούς ακρωτηριασμού, αποδεικνύεται με ιατρικό πιστοποιητικό, το οποίο φέρει την υπογραφή ιατρού αντίστοιχης ειδικότητας με την πάθηση που βεβαιώνεται.

Επισημαίνεται ότι εάν είναι προσωρινώς αδύνατη η λήψη των δακτυλικών σας αποτυπωμάτων, τότε η διάρκεια του δελτίου σας θα είναι περιορισμένη (ισχύς 12 μηνών), αντί 10 ετών που ισχύει για όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις.

ε) Εφόσον πρόκειται για έκδοση δελτίου σε πρόσωπο, η επιμέλεια του οποίου ασκείται σύμφωνα με δικαστική απόφαση ή το οποίο τελεί σε επιτροπεία ή δικαστική συμπαράσταση, τότε θα πρέπει να προσκομιστεί και η σχετική απόφαση καθορισμού επιμέλειας ή ορισμού επιτρόπου ή δικαστικού συμπαραστάτη.

στ) Οι Αξιωματικοί, Υπαξιωματικοί και Οπλίτες των Ενόπλων Δυνάμεων και οι αντίστοιχοι των Σωμάτων Ασφαλείας, που εξέρχονται από την ενεργό υπηρεσία ή την πολεμική διαθεσιμότητα, συνυποβάλλουν με την αίτησή τους και την προβλεπόμενη από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ. 1 του Ν.Δ.127/1969 βεβαίωση.

ζ) Η αίτησή σας για την έκδοση νέου δελτίου ταυτότητας, παίρνει αυτόματα έναν μοναδικό αριθμό, τον Αριθμό Αίτησης. Με αυτό τον αριθμό θα μπορείτε να απευθύνετε οποιοδήποτε ερώτημα σχετικά με την αίτησή σας καθώς και να παραλάβετε το δελτίο σας.

Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής αίτησης, θα σας αποσταλεί σχετικό μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με τον Αριθμό Αίτησης και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες (Αρχή Έκδοσης, κλπ.)

Όλα τα νέα δελτία ταυτότητας θα εκτυπώνονται με τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και ποιότητας στη Διεύθυνση Διαβατηρίων & Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με έδρα στην Καισαριανή Αττικής.

Ο χρόνος ο οποίος θα απαιτείται από την ημέρα που θα καταθέσετε την αίτησή σας στην Αρχή έκδοσης μέχρι την παραλαβή του νέου σας δελτίου, κυμαίνεται στις 7 ημέρες.

Ως εκ τούτου, παρακαλούμε όπως προγραμματίσετε έγκαιρα την υποβολή της αίτησής σας στην αρμόδια Αρχή.

Όταν η φθορά ή η απώλεια του δελτίου σας οφείλεται σε λόγους ανωτέρας βίας (σεισμό, πυρκαγιά, ναυάγιο, πλημμύρα κλπ.), το δελτίο ταυτότητας εκδίδεται αφού προηγουμένως προσκομιστεί επιβεβαιωτικό έγγραφο του συμβάντος ή υπεύθυνη δήλωση του αιτούντος.

Σε αυτήν την περίπτωση θα χρειαστεί να καταβάλλεται μόνο το παράβολο υπέρ του Δημοσίου, ύψους 10,00€ (Τύπος Παραβόλου: [1894] – “Έκδοση δελτίου ταυτότητας Έλληνα πολίτη”).

Αυτήν τη στιγμή δεν υφίσταται τεχνική δυνατότητα υποβολής αίτησης έκδοσης νέου δελτίου ταυτότητας στις ελληνικές προξενικές Αρχές.

Ως εκ τούτου, η αίτηση για έκδοση νέου δελτίου μπορεί να γίνει μόνο στις Αρχές έκδοσης που βρίσκονται στην Ελλάδα.

Εφόσον πρόκειται να επισκεφθείτε τη χώρα, μπορείτε να προγραμματίσετε την υποβολή αίτησης έκδοσης νέου δελτίου σε όποια Αρχή έκδοσης επιθυμείτε, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής σας.

Την αίτηση για την έκδοση του δελτίου ταυτότητάς σας, θα την υποβάλλετε στην Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, ανεξαρτήτως του Δήμου στον οποίο είστε εγγεγραμμένος/η ή της διεύθυνσης που εμφαίνεται στη φορολογική σας δήλωση.

Το δελτίο ταυτότητας είναι αυστηρά προσωπικό έγγραφο και παραδίδεται από την αρμόδια Αρχή στον ίδιο τον κάτοχό του. Παρά ταύτα, εάν επιθυμείτε να παραλάβει κάποιος τρίτος το νέο δελτίο ταυτότητάς σας, θα πρέπει να τον εξουσιοδοτήσετε ρητά για τη συγκεκριμένη ενέργεια (είτε με συμβολαιογραφική πράξη είτε με απλή εξουσιοδότηση μέσω gov.gr). Δελτία ταυτότητας ανηλίκων, δύναται να παραλαμβάνονται από τους ασκούντες τη γονική τους μέριμνα.

Όχι. Το δελτίο ταυτότητας μπορεί να σας παραδοθεί μόνο ιδιοχείρως, από την ίδια Αρχή στην οποία υποβάλλατε την αίτησή σας.

Η νέα σας ταυτότητα αποκτά ισχύ και εμφαίνεται ως ενεργή μόλις σας επιδοθεί, ανεξαρτήτως του πότε εκτυπώθηκε.

Μόλις σας επιδοθεί η νέα σας ταυτότητα θα ενημερωθούν μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης  αυτόματα όλες οι υπηρεσίες και φορείς που διασυνδέονται με αυτό, όπως π.χ. ΑΑΔΕ, GOV.GR WALLET, κλπ..

Όχι. Όταν το νέο σας δελτίο έχει επιστραφεί εκτυπωμένο στην Αρχή έκδοσης, θα ενημερωθείτε με μήνυμα στην ηλεκτρονική διεύθυνση που δηλώθηκε κατά τον προγραμματισμό του ραντεβού σας.

Εάν η επίσκεψή σας είχε προγραμματιστεί τηλεφωνικά απευθείας από την Αρχή έκδοσης, αρμόδιος υπάλληλος θα σας ενημερώσει (είτε ηλεκτρονικά αν κατά την αίτησή σας δηλώσατε ηλεκτρονική διεύθυνση είτε τηλεφωνικά) για τις ημέρες και ώρες που μπορείτε να προσέλθετε για την παραλαβή του δελτίου σας.

Για την παραλαβή ή για οτιδήποτε θέλετε να ρωτήσετε αναφορικά με το δελτίο σας, παρακαλούμε όπως έχετε διαθέσιμο τον Αριθμό Αίτησής σας, ο οποίος θα σας δοθεί από τον αρμόδιο υπάλληλο μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία υποβολής της αίτησης έκδοσης.

Εάν ενημερωθείτε ότι η ταυτότητά σας δεν εκτυπώθηκε λόγω ακατάλληλης φωτογραφίας, εφόσον αυτό οφείλεται σε υπαιτιότητα της Υπηρεσίας λόγω κακή λήψης, μπορείτε να ζητήσετε απευθείας από την Αρχή έκδοσης τον προγραμματισμό νέου ραντεβού το συντομότερο δυνατό. Επιπλέον, δεν θα απαιτηθεί η έκδοση νέου παραβόλου 10,00€.

Εφόσον η ακατάλληλη φωτογραφία οφείλεται σε υπαιτιότητα επαγγελματία φωτογράφου, θα μπορείτε να επαναπρογραμματίσετε το ραντεβού σας από την ηλεκτρονική πλατφόρμα . Και σε αυτήν την περίπτωση, δεν απαιτείται η έκδοση νέου παράβολου 10,00€

Για τα άτομα τα οποία βεβαιωμένα δεν μπορούν να μετακινηθούν προς τις Αρχές έκδοσης (κατάκοιτοι, κρατούμενοι φυλακών κλπ.), έχει προβλεφθεί η λειτουργία φορητών σταθμών που μπορούν να μεταβούν στο χώρο που βρίσκεται το ενδιαφερόμενο άτομο.

Για να προγραμματίσετε ραντεβού για τις συγκεκριμένες περιπτώσεις, θα πρέπει να προηγηθεί απευθείας τηλεφωνική επικοινωνία με την Αρχή έκδοσης που επιθυμείτε, προκειμένου ο αρμόδιος υπάλληλος να σας ενημερώσει σχετικά με την ημέρα και ώρα μετάβασής του στο χώρο σας.

Το νέου τύπου δελτίο ταυτότητας, πληροί όλα τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ταξιδιωτικό έγγραφο στις χώρες της ΕΕ ή/και της ζώνης SCHENGEN.

Επιπλέον, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε τρίτες χώρες (εκτός ΕΕ ή/και SCHENGEN) στις οποίες επιτρέπεται η είσοδος υπηκόων της ΕΕ μόνο με χρήση ταυτότητας αντί διαβατηρίου (π.χ. Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Γεωργία, Μαυροβούνιο, Σερβία, Τουρκία).